Autor:
Andero Kalju

Uutele tulevikuoskusi arendavatele õppeainetele registreerumine on alanud

Eelmisel kevadel toimunud konkursil valiti välja tulevikuoskusi arendavate ainete taotluste seast välja seitse. Neljal värskelt valminud õppeainel saab osaleda 2023/2024. õppeaasta kevadsemestril.

Kevadise konkursi keskmes olid oskustest loovus, kestlik mõtteviis ning kriitiline mõtlemine ja digioskused eeskätt tehisaru kasutamisel. Ainetel on võimalik osaleda kõikide erialade ja eri õppeastmete üliõpilastel. Kursustele saab registreeruda 11. veebruarini, ainele „Kliimateaduse ja -poliitika teejuht“ 25. veebruarini ja ainele „Kestlik tervis“ 11. märtsini.

Kliimateaduse ja -poliitika teejuht (3 EAP)

Kursusel räägitakse kliima kujunemisest ja muutumisest ning selle mõjust kohalikul ja üleilmsel tasandil. Õppija saab teada, mida teha kliimamuutuste leevendamiseks ja nendega kohanemiseks, ning oskab analüüsida nii Eesti kui ka rahvusvahelist kliimapoliitikat.

Kestlik tervis (3 EAP)

Kursusel saab ülevaate sellest, milline on eestlaste (vaimne) tervis ja missugused tervisevaldkonna katsumused ootavad ees tulevikus. Õppijal on võimalik mõelda, kuidas muuta oma tegevust keskkonna- ja tervisehoidlikumaks ning vastutustundlikumaks, hinnates oma ökoloogilist jalajälge, oma toitumise ja liikumise tervisemõju jm.

Meediapädevuste mänguline arendamine (3 EAP)

Kursus on mõeldud laste ja noortega tegelevatele spetsialistidele, andmaks ülevaadet sellest, milline on tänapäevane meediamaailm ning milliste võimaluste ja ohtudega seal võib kokku puutuda. Osaleja õpib, kuidas arendada laste ja noorte (sotsiaal)meedia pädevust.

Tarbesõna kunst (3 EAP)

Kursusel saab teoreetilisi ja praktilisi teadmisi eri väljendusvormidest, lahendada loovülesandeid, õppida tundma tarbetekstiliike ning kujundliku mõtlemise ja väljenduse olemust ja võtteid. Kursuse läbinu oskab koostada kujundlikku lühiteksti näiteks ajakirjanduse või teabevahetuse tarbeks.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Tiksu ja ülikooli inimesed ühisel rattasõidul

Talvine kestlikkuse infokiri paneb mõtlema, kuidas kujundada tulevikku vastutustundlikult

Helen Urmann, Piia Post, Liisi Pajula ja Eerik Säre

Kestlikkusteemade klassiruumi toomiseks tuleb senisest enam toetada nii õpetajaid kui ka õpilasi

Martin Noorkõiv, Andero Uusberg, Maiu Lauring, Kai Klandorf

Üksnes rohemüksamisega keskkonnaprobleeme ei lahenda