Autor:
MaBraS, Pixabay

Kestlikkusteemad klassiruumis – kuidas jõuda ilusatest sõnadest teadlike tegudeni?

Kestliku arengu keskuse seekordsel aruteluõhtul on jutuks, kui edukalt on kestliku arengu põhimõtted lõimitud Eesti kooliharidusse ja kuidas toetab see noorte keskkonnateadlikku käitumist. Arutelu toimub 3. oktoobril Tartu Ülikooli raamatukogu muusikaosakonnas ja osaleda saab ka veebis. 

2023. aasta lõpus korraldatud õpilaste keskkonnateadlikkuse uuringust selgus, et ligi kolmveerand 9. ja 12. klassi noortest peab end keskkonnateadlikuks. Samas viitab 2022. aasta elanikkonna keskkonnateadlikkuse uuring, et noored ei käitu nii keskkonnahoidlikult kui ülejäänud elanikkond. Kuidas selgitada kääre noorte teadlikkuse ja käitumise vahel? Milline on haridussüsteemi roll kestliku arengu põhimõtete tutvustamisel noortele?

Vestlusõhtul arutleme, kuidas siduda kestliku arengu põhimõtteid haridusse nii, et õpilased omandaksid sügavama arusaama keskkonnahoidlikust käitumisest, mitte ei satuks rohepesu lõksu. Räägime, mida kestlik käitumine tegelikult tähendab ning mida tuleks teha, et koolis omandatud teadmised ja väärtused väljenduksid ka igapäevastes käitumisvalikutes.

Aruteluõhtut juhib Tartu Ülikooli sotsiaalteaduslike rakendusuuringute keskuse haridus- ja teaduspoliitika valdkonna uuringute teemajuht Helen Urmann. Vestlusringis osalevad kliimateaduste professor Piia Post, õpetajahariduse nooremteadur Liisi Pajula ja Tartu Jaan Poska gümnaasiumi füüsikaõpetaja Eerik Säre. Piia Post on projekti „Kliimateadlikkus koolist ühiskonda: laste, noorte ja õpetajate võimestamine kliimamuutuste mõjude vähendamiseks“ üks eestvedajatest. Liisi Pajula uuendab oma doktoritöös koos õpetajate ja õpetajakoolituse üliõpilastega kestliku arengu teemade õpetamismeetodeid.

Veebi teel osalejad saavad küsimusi esitada Sli.do keskkonnas, kasutades ürituse märksõna #kestlikkuskoolis.

Arutelu on osa kestliku arengu keskuse vestlussarjast „Tulevikupiirid“, mis toob kord kuus kokku eksperdid ülikoolist ja mujalt, et arutleda kestlikkusega seotud kitsaskohtade ja nende lahendusvõimaluste üle. Tutvu varasemate arutelude kokkuvõtetega kestliku arengu keskuse veebilehel.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Tiksu ja ülikooli inimesed ühisel rattasõidul

Talvine kestlikkuse infokiri paneb mõtlema, kuidas kujundada tulevikku vastutustundlikult

Helen Urmann, Piia Post, Liisi Pajula ja Eerik Säre

Kestlikkusteemade klassiruumi toomiseks tuleb senisest enam toetada nii õpetajaid kui ka õpilasi

Martin Noorkõiv, Andero Uusberg, Maiu Lauring, Kai Klandorf

Üksnes rohemüksamisega keskkonnaprobleeme ei lahenda